Canal de fotos

1/10/10

Tinc pàgina a facebook, i ara què?

Els darrers dies he estat repassant algunes pàgines de facebook. Pàgines de partits polítics, d'ajuntaments, d'entitats, de negocis...

Una de les primeres coses que s'hauria d'evitar és que un tipus d'usuari dels esmentats anteriorment creés un perfil personal i comencés a demanar amistat a d'altres usuaris de la xarxa. És del tot absurd, hom no pot ser amic d'un organisme, és millor ser-ne admirador o manifestar que t'agrada; per això van aparèixer les pàgines a facebook.

Abans de crear la pàgina seria recomanable tenir clars quins objectius es pretenen assolir amb la mateixa: promocionar actes i esdeveniments, donar a conèixer un grup o organisme, promoure una iniciativa comunitària, recollir "feedbacks" dels possibles admiradors, interactuar amb altres usuaris de la xarxa... Però un cop creada la pàgina, què? Doncs aleshores cal promocionar-la per intentar que els usuaris de la xarxa s'hi puguin afegir, això es relativament fàcil ja que hom pot recomanar-la a les seves amistats. Però després cal omplir-la de material, d'una manera periòdica i sobretot amb contingut que interessi als admiradors i intentar complir amb els objectius pre-establerts.

M'he fixat, per exemple, amb la pàgina a facebook de l'Atlàntida el Centre d'Arts Escèniques d'Osona (web oficial), que curiosament també té a facebook un usuari del tipus personal. Tot i que la pàgina té gairebé 600 admiradors, crec que no ha assolit els objectius que se li deurien suposar a una pàgina d'aquest tipus: promocionar els actes que es fan a l'Altlàntida. Malauradament si es consulten els esdeveniments de la pàgina hom pot veure que des del 19 de juny no s'hauria fet cap actuació al teatre. Tampoc es responen les qüestions que els admiradors plantegen al mur (hi ha una persona que s'interessa per poder comprar entrades i una altra que demana on es poden anar a recollir els carnets). Lògicament si no hi ha la programació actualitzada i no s'interactua amb els admiradors, l'interès que pugui despertar la pàgina caurà sota mínims. Per contra sembla que el perfil personal (que té poc més de 100 amics) presenta una mica d'activitat més recent, però sense ser res d'extraordinari.

Es tracta només d'una reflexió, amb un exemple concret, sobre quins usos caldria donar o no a una pàgina de facebook. I sobretot perquè abans de voler tenir una pàgina a facebook cal definir i mantenir uns objectius clars i que siguin assumibles.

Comparteix-ho