Pel Conseller
M’ha agradat especialment l’explicació que ha donat de les aules d’acollida externalitzades. Ha matisat que es tracta d’una proposta de model orientada a integrar el nouvingut, mai a promoure la segregació d’un col·lectiu. En qualsevol cas s’ha mostrat obert a avaluar-ne els resultats un cop s’hagi posat en marxa, després d’un primer període de prova, i si aquests no són favorables aplicar les mesures correctores que calguin. També ha aclarit que en cap cas s’admetria que els alumnes d’aquestes aules hi estiguessin indefinidament, ja que això contradiria l’esperit integrador de la proposta; ara bé, el que és cert és que cada alumne és un món i el període d’adaptació serà diferent en cada cas. Escoltar l’explicació directament d’allà on neix ajuda a entendre’n l’esperit.
Personalment crec que la proposta d’aules d’acollida pot ser beneficiosa tan per als alumnes nouvinguts com per als autòctons, cal no aplicar més demagògia i pensar en tot l’alumnat. Per aconseguir-ho caldrà fer un bon seguiment, amb rigorositat, de cada alumne i determinar en quin moment pot incorporar-se a les aules d’ensenyament, i això també serà una manera d’automotivació dels mateixos. Motivació és el que falta en el món de l’ensenyament, tan al sector docent com a l’alumnat.
Canviant radicalment de tema no m’ha agradat, i ha estat només un detall de les paraules del Conseller al referir-se a la implantació de
1 comentaris:
Em sap greu Carles, però allà on hi veus pegues jo hi veig virtuts. El conseller no m'ha desagradat, sobretot quan ha dit que "l'ensenyament català és l'ensenyament de l'escola pública". Hauries d'haver sentit com els escolapis i les vedrunes com se'ls removia l'estomac.
Element irreconciliable = aules d'acollida.
Publica un comentari a l'entrada