Canal de fotos

5/8/09

Ajuntaments electrònics


La setmana passada, per ser més exactes el dilluns 27 de juliol, vaig enviar una queixa a un ajuntament de la comarca a través de l'aplicatiu e-tram. A part de la necessitat real de la queixa, volia també comprovar el grau d'eficiència d'aquest tipus de tràmits electrònics i la resposta que n'obtenia. La seqüència dels fets ha estat la següent:

Tan bon punt vaig completar el formulari de l'e-tram, vaig rebre una notificació al mòbil i al correu electrònic conforme s'havia registrat el meu tràmit i s'iniciava el procés a l'ajuntament en qüestió. Després de no rebre cap altra notícia al respecte, avui em trobo a la bústia de correus una carta responent-me a la meva queixa: el contingut no ve al cas. D'acord amb la carta, la meva queixa té un registre d'entrada del mateix dia 27 de juliol i la resposta està signada per l'alcalde el dia 29 de juliol; el registre de sortida és del dia següent, 30 de juliol, i el mata-segells és del 31. A part d'aquesta carta no he rebut cap altre tipus de notificació.

Dues conclusions ràpides. La primera és que el procés intern dintre de l'ajuntament ha estat molt àgil (tremendament àgil pel que ens tenen acostumats alguns ajuntaments). La segona és que a partir de l'any vinent hauria de rebre la notificació per una manera electrònica, d'acord amb la Llei d'accés electrònic del ciutadà als serveis públics. L'excel·lent rapidesa que ha tingut l'ajuntament en contestar la meva queixa ha quedat "compensada" per la lentitud de correus (degut a les vacances de la cartera titular) en fer-me arribar la carta.

P.D1: A l'ajuntament de Tavèrnoles també tenim l'e-tram disponible, però en 9 mesos no hem rebut cap tràmit.
P.D2: la imatge que il·lustra el post l'he tret d'aquí.

Comparteix-ho