Canal de fotos

4/11/11

Empresa 2.0: el post-partit

Unes 80 persones van assistir al debat Empresa 2.0 organitzat per l'osonosfera que versava sobre la presència de les xarxes socials dins el món empresarial.

Sense voler fer un resum de les més de dues hores que va durar l'acte, sí que voldria recuperar algunes de les anotacions que vaig fer directe a través del meu twitter.

Yslandia va remarcar la necessitat d'aconseguir que sigui l'usuari de les xarxes, en comptes de la pròpia marca, el que acabi generant el contingut. I com a exemple en Gil Blancafort va mostrar la campanya de Lay's per escollir els nous sabors.

Des del Banc de Sabadell, l'Eva Castells, va descobrir-nos que fins a 60 persones poden atendre els usuaris a través del canal de twitter, amb un temps de resposta inferior a una hora. I de fet alguns vam poder comprovar que realment estan fent una escolta activa real.

En Mia Carol va explicar com des de Carol Bruguera van optar per transformar la seva "web florero" en una web 2.0 incloent presència i actuacions concretes a les xarxes socials i com van haver de canviar sobre la marxa els continguts que hi tenien perquè a l'inici els seus fans eren els demés perruquers i no els clients. Em quedo també amb els motius clars pels quals estan a les xarxes 2.0: "per millorar el servei i per definir les noves campanyes de comunicació"; un cas clar de retroalimentació.

En Joan Gaudes, de Gaufix, va fer-nos tocar de peus a terra. Per molt 2.0 que vulguem ser, cal no descuidar la nostra vessant 1.0 i no perdre mai de vista el contacte directe amb els clients. En Joan va arribar a confessar que els seus millors comercials són els propis usuaris de Gaufix que s'encarreguen de difondre els serveis de l'empresa.

Fins aquí algunes de les 4 idees que vaig anotar; segur que n'hi ha moltes més i que alguns dels assistents a l'acte faran aflorar els propers dies. Animo a qui vulgui ampliar què va donar de sí el debat d'ahir a rellegir el hashtag #empresa2_0 i repescar l'emissió que es va fer via streaming.

Acabo amb dos comentaris que em van fer ahir a nivell personal. El primer, el d'un assistent que es va assabentar de l'acte just el dia abans gràcies a una piulada que vaig fer; bona difusió del canal de twitter. El segon, el d'un altre assistent que em va batejar com a "el Community Manager de Tavèrnoles"; mira, em va fer gràcia.

Comparteix-ho