Canal de fotos

19/3/13

Ple ordinari de març

Ahir al vespre es va celebrar el ple ordinari corresponent al mes de març amb l'assistència dels set regidors i la presència d'una persona com a públic.

Un cop donat compte de les resolucions dictades des d'alcaldia i de l'estat d'execució del pressupost, es va aprovar per unanimitat l'adjudicació del contracte d'obres de "Millora de la xarxa d'abastament d'aigua potable" a l'empresa Cassa Aigües i Depuració, SL per un import de 52.845,17 € (IVA a part).

Els següents punts de l'ordre del dia van ser l'aprovació de dos convenis: el primer d'ells amb el Consell Comarcal d'Osona per a l'arrenjament de diversos camins de l'àmbit del desaparegut Consorci de Vall de Sau-Collsacabra, entre els que hi figura el camí del C. Pirineu fins a El Pandís. L'altre conveni era per adherir-nos al conveni entre la Diputació de Barcelona i Localret per a la compra agregada dels serveis de telecomunicacions.

Finalment es van aprovar dues mocions: la primera d'elles en defensa de l'autonomia local i la segona declarant Tavèrnoles municipi lliure de fracking

26/2/13

Ple extraordinari de febrer

Ahir al vespre es va celebrar un ple municipal extraordinari amb l'assistència dels set regidors i la presència de 2 persones com a públic.

El primer punt de l'ordre del dia era la presa de possessió de la regidora Núria Serra, que substitueix a Pilar Muntal com a regidora del grup de TAV.

El següent punt de l'ordre del dia va ser l'aprovació per unanimitat de la sol·licitud del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC) 2013-2016. Els projectes que s'han presentat al PUOSC són la tercera fase per la millora de la xarxa d'aigua potable i la millora del camí de Tavèrnoles a Folgueroles; l'import total sol·licitat és de 147.564 €.

Els demés punts de l'ordre del dia eren la sol·licitud d'actualització dels valors dels immobles urbans en un 11%, d'acord amb la llei 16/2012 i l'aprovació del compte de gestió i recaptació de l'exercici 2012.

Finalment es van aprovar la convocatòria de subvencions destinades a l'arranjament de camins del municipi, així com les bases que han de regir aquesta convocatòria. L'ajuntament destinarà 6.455 € per atorgar subvencions als particulars que vulguin arreglar els camins d'accés als seus habitatges i aquells que siguin d'especial ineterès de la xarxa viària bàsica.

22/2/13

Una llei de governs locals a esquenes dels municipis

Article d'opinió publicat a El9Nou el divendres 22 de febrer de 2013

Després de portar gairebé un any amb diversos globus sonda, aquest passat divendres el ministre Montoro va presentar en societat l’Avantprojecte de Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (ARSAL). Llegint l’informe presentat al Consell de Ministres la Llei vol clarificar les competències municipals i donar més rigor i transparència a la gestió pública local. Aquestes mesures, segons el mateix informe, suposarien un estalvi d’uns 7.000 milions d’euros els propers 2 anys.

Haig de reconèixer que explicat d’aquesta manera la Llei en qüestió semblaria fins i tot necessària. Però un cop endinsats en els detalls de la proposta s’aprecia que en el rerefons d’aquesta Llei hi ha una invasió clara de l’autonomia local i una recentralització de competències que no pot portar res de bo a aquest món local tan castigat últimament.

Per començar observem que la clarificació de competències municipals es converteix en una transferència d’aquestes a les Diputacions i a les Comunitats Autònomes. És ben cert que els municipis hem optat per assumir serveis que no ens corresponien, però si ho hem fet ha estat única i exclusivament perquè hi ha hagut una demanada clara dels nostres covilatans. Quin alcalde no faria mans i mànigues per poder garantir el màxim benestar possible als que l’han escollit per estar al capdavant d’un ajuntament? Al meu entendre aquesta és la màxima d’un servidor públic.

Doncs bé, la nova llei de governs locals pren aquesta autonomia decisòria als ajuntaments en qüestions de Serveis Socials, Educació i Sanitat eliminant, d’aquesta manera, el caràcter d’immediatesa en les actuacions que només un ajuntament pot donar als ciutadans. Les polítiques socials només es poden determinar i executar des del propi territori; fer-ho a quilòmetres de distància només aportarà burocratització de les tasques i ineficàcia del servei.

Sota l’eufemisme de rigor i transparència en la gestió pública local la Llei preveu regularitzar el sou dels càrrecs electes d’acord amb els habitants del municipi i eliminar la pràctica totalitat del personal de confiança de les administracions locals. Un nou pas enrere en la manera d’entendre el món local. Aquesta regulació de salaris d’alcaldes i regidors, en alguns casos fins i tot prohibició de sou, implicarà per una banda ressuscitar el tan poc transparent sistema de retribució mitjançant dietes i per altra banda impedirà l’accés al servei públic de perfils fortament preparats, que n’hi ha. Finalment això comportarà deixar la definició i gestió de les polítiques municipals en mans del funcionariat i no dels polítics que hagin estat escollits democràticament. Curiosament aquesta mateixa Llei preveu que els Secretaris i Interventors dels ajuntaments tornin a dependre de l’Estat i no de les Comunitats autònomes com fins ara.

Un últim apunt de reflexió sobre l’Avantprojecte de Llei. Del total de la despesa generada per les administracions, un 50% correspon a l’Estat, un 35% a les Comunitats Autònomes i el 15% restant és imputable a l’administració local. Voler aplicar estalvis de despesa legislant sobre competències del món local és intentar solucionar un problema aplicant mesures a qui menys culpa en té. L’autonomia local és la base dels nostres municipis i exemplifica una clara manera d’entendre el territori com una part de la nostra identitat; qualsevol proposta de recentralització i invasió de competències municipals és un atac al territori i a aquesta identitat que hem anat forjant al llarg del temps.

Els governs, tan el de l’Estat com el de la Generalitat, han d’entendre que el món municipal és la base de la piràmide d’aquest estat del benestar que ens toca redefinir. Una redefinició que no es podrà dur a terme sense comptar amb l’administració local ja que aquesta és proximitat i agilitat. Si se'ns limiten competències, si se’ns priva de participar de la gestió pública amb tota la dedicació i garanties, si no se’ns dota de les corresponents partides pressupostàries, només portarà a acabar d’engegar-ho tot pel pedregar.

29/1/13

Ple extraordinari de gener

Ahir al vespre es va celebrar un ple extraordinari amb l'assistència de 4 regidors i la presència de 3 persones com a públic.

El punt principal de l'ordre del dia era l'aprovació de l'expedient per la contractació de l'obra per a la millora de la xarxa d'abastament d'aigua potable del municipi de Tavèrnoles, que es va aprovar per unanimitat. Aquesta té un pressupost de 66.600 € i està finançada a través de la Diputació de Barcelona i del PUOSC de la Generalitat.

Com a punt final del ple es va donar a conèixer la dimissió de la Pilar Muntal com a regidora de l'ajuntament, del grup municipal de TAV.

26/1/13

Els inicis de l'ANC a Tavèrnoles

Una vintena de persones ens vam reunir divendres passat al Centre Cívic de Tavèrnoles per posar la primera pedra del què ha de ser l'Assemblea de Tavèrnoles.

Entre els assistents van ser-hi també companys de l'Assemblea de Folgueroles, en Toni Anguera i la Pilar Cabot com a membres del Consell Assessor de l'ANC a Osona i la coordinadora comarcal Eulàlia Espona.

La veritat és que entre els assistents de seguida es va endevinar al voluntat d'engegar aquesta nova territorial de l'ANC i poder organitzar activitats vinculades amb el moviment independentista per contribuir a la difusió de la necessitat que Catalunya pugui esdevenir un Estat Propi.

Ara caldrà que un cop engegada la iniciativa a nivell del poble hi continuem pedalant, cosa que n'estic segur que passarà veient el debat generat i les ganes dels assistents que vam ser-hi. Si algú no va poder-hi venir i té ganes de formar part de l'ANC de Tavèrnoles pot posar-se en contacte amb en Toni Vilà, que és qui ha posat fil a l'agulla a aquesta convocatòria.

18/12/12

Ple ordinari de desembre

Ahir al vespre es va celebrar el ple ordinari corresponent al quart trimestre amb l'assistència dels 7 regidors i la presència de 6 persones com a públic.

El punt principal de l'ordre del dia era l'aprovació dels pressupostos per a l'exercici del 2013. El pressupost de l'ajuntament per a l'any vinent ascendeix a 371.064,72 € una reducció respecte els del 2012 deguda en gran part a la disminució de les partides corresponents a inversions, però que ha mantingut els mateixos nivells pel que fa al pressupost ordinari. Els pressupostos es van aprovar amb els vots a favor de CiU i ERC, votant-hi en contra el grup municipal de TAV.

El següent punt de l'ordre del dia va ser declarar la no disponibilitat de la partida destinada a paga de Nadal del personal de l'ajuntament, tal i com marca el RD Llei 20/2012, que ascendeix a 4.372,98 €. Aquest punt es va aprovar amb 6 vots favorables i un vot en contra d'un regidor de TAV.

Els dos darrers punts de l'ordre del dia es van aprovar per unanimitat dels 7 regidors. El primer d'ells corresponia a la ratificació del conveni entre els ajuntaments de Tavèrnoles i Folgueroles pel sosteniment de la llar d'infants; mitjançant aquest conveni l'Ajuntament de Tavèrnoles aporta al de Folgueroles 997 € anuals per cada infant matriculat a la llar d'infants El Patufet. L'altre punt corresponia a l'aprovació del reglament d'ús i aprofitament d'espais i recursos materials de l'Ajuntament de Tavèrnoles.

Finalment els tres grups municipals van presentar una moció conjunta en defensa del model d'escola catalana.

Comparteix-ho