Canal de fotos

11/2/10

Buzz, va dir ell

Sí senyor. Des de dimarts els tastaolletes tenim un nou giny per entretenir-nos: el Google Buzz. La xarxa social de Google.

Després d'haver-lo provat des del mòbil i des de l'ordinador veig que barreja les utilitats d'altres xarxes: per una banda permet fer actualitzacions d'estat com si fos el twitter, pots fer-ho d'una manera georeferenciada com ho fa foursquare, permet fer comentaris que s'incorporen a la conversa a l'estil del facebook, i tot plegat s'estructura d'una manera molt similar a la que ho fa el friendfeed. Ara bé, això no significa que el Google Buzz aparegui amb l'objectiu de combatre aquestes xarxes.

Potser el Google Buzz apareix com el germanet petit de l'incomprès Google Wave, orientat a l'usuari més domèstic i volent recuperar la senzillesa d'ús que ha tingut sempre Google. Però potser també (tal i com diu en Carlos Scolari) amb el Buzz, Google vol retenir les seves visites dintre de la pròpia web: ser el buscador més potent d'internet implica que el seu portal és una llançadora cap a la xarxa. L'usuari entra al portal per marxar-ne el més ràpidament possible, però amb Google Buzz es veurà obligat a quedar-s'hi per anar seguint les actualitzacions.

Ja veurem com va evolucionant i quin grau d'acceptació té la nova xarxa social de Google. De moment s'ens ha girat més feina per provar, actualitzar i trastejar. Uf, va dir ell!

3 comentaris:

Jo estic amb l'Scolari: passem de la web centrífuga, que et donava servei i t'enviava a altres webs (algú recorda els buscadors amb directori tipus el primer Yahoo o la primera Infopista de Vilaweb?!), a la web centrípeta, que retén els usuaris el màxim de temps dins el site. És el cas ja de Facebook, però també cada vegada més de Google i tots els seus satèl·lits.

anem cap a la web semàntica. el fet és manejar els teus contactes i els teus interessos que permetin comprendre, suggerir i monitoritzar l'usuari. suposo que la finalitat serà poder posar-te la publicitat mes "adecuada" al teu perfil i així tenir millors ingressos.

sota el nom de web social, hi ha l'empresa comercial.

Sí Josep, crec que l'apunt al twitter que ha fet l'Scolari és bastant clar. A veure si Google ho aconsegueix.

Anònim, sens dubte cada cop tenim més informació nostra a la xarxa. El què hem de tenir clar, però, els que els responsables de posar-ho aquí som nosaltres; la xarxa no deixa de ser una eina més, els que la usem som nosaltres.

Gràcies als dos per participar i deixar la vostra opinió

Comparteix-ho