Canal de fotos

4/2/10

Xarxes, empreses i un auditori 1.0

Sota el títol de "Com les xarxes afecten i alteren els projectes i les empreses" avui al matí en Genís Roca ha fet la ponència inaugural del programa formatiu empresarial 360º a l'entorn de l'empresa, organitzat per l'OPE de Manlleu. L'auditori del Museu Industrial del Ter és tot un auditori 1.0, sense connexió (ni oberta ni tancada) a cap xarxa WiFi; un punt a millorar. No deixa de ser estrany que Manlleu, estant dintre del projecte Ciutats Digitals, no vagi pensant en aquestes comoditats pels assistents a una ponència, i més sent de les característiques de la d'avui.

De la presentació que en David Bosch ha fet d'en Genís Roca el que més sobta és que la seva formació acadèmica és la d'historiador, però mirant el seu currículum ja t'adones que a la història s'hi ha dedicat ben poc.

La ponència m'ha semblat molt amena i ben estructurada, amb la clara intenció d'arribar a aquells que temen estar a la xarxa, però també captivant a aquells que en som uns usuaris més habituals. Ha parlat dels canvis que hem viscut els darrers anys al passar d'un "món analògic" a un "món digital", i que hem de tenir present que tot allò que és digital té una tendència natural a fluir cap a internet; és així i intentar evitar-ho és nedar contra-corrent. Un altre punt que m'ha semblat interessant és la necessitat que tenen les empreses de definir quins objectius persegueixen en el moment que es plantegen ser presents a la xarxa. I per tant quantificar les vistes a una pàgina d'empresa no té massa sentit si la presència a la xarxa no porta implícit un augment de facturació. En Genís també m'ha convençut quan ha afirmat que per a una empresa l'important de les xarxes socials és aconseguir una segmentació dels contactes, és a dir, és millor que una empresa tingui diferents pàgines al facebook amb un nombre prudencial d'admiradors, que no pas una única pàgina amb desenes de milers de seguidors.

Una ponència carregada d'idees i conceptes orientats a les empreses, però també extrapolables a d'altres sectors de la societat. Després he tingut la sort de continuar escoltant en Genís Roca tot fent un cafè juntament amb els organitzadors de la jornada. Tot plegat molt profitós.

2 comentaris:

Carles, va explicar algun ús de les xarxes en empresa que no fos per màrqueting?

Joan, de fet va explicar que les empreses a banda de màrqueting haurien d'utilitzar les xarxes per modificar els seus processos.

Demanar la participació dels clients-usuaris no ha de ser només una cosa de cara a la galeria (com ve sent fins ara). Si no hi ha una repercussió clara en la modificació de processos (i per tant també en temes de facturació) aleshores és que no s'ha entès bé que pot fer la xarxa social per l'empresa.

Comparteix-ho