Canal de fotos

1/9/09

Improvisa que fa fort

Esperar que en menys de 15 dies (i en ple mes d'agost) es pogués satisfer la demanda real de descodificadors aptes per a la TDT de pagament era pecar d'ingenuïtat. I és clar, després del primer partit del Barça ja s'ha pogut veure l'estat real de la qüestió: només 5000 targetes proveïdes i molta gent buscant maneres alternatives per poder veure el partit.

Com també era previsible ara ens adonem que la gran majoria d'aparells de televisor amb TDT no tenen cap ranura per inserir la targeta; per tant als usuaris els cal connectar un aparell nou a la tele, el lector de targetes (per cert, algú tindrà en compte que aquest lector de targetes pugui llegir el DNI-e?).

I mira que en fa de temps que se'n parla de la transició a la TDT i de les noves possibilitats que aquesta incorporava: interactivitat, alta definició, serveis de pagament. Però noi ni a les botigues més especialitzades podies trobar descodificadors amb mhp, ans al contrari, si no anaves amb compte podies acabar comprant una tele sense TDT. Però que ningú s'esveri, que segur que els representants de l'Estat, ancorats en l'estació de la improvisació contínua, ens donaran alguna sol·lució i que potser trauran de dins un barret de mag.

Un darrer apunt estiuenc sobre la TDT, i fent referència a les declaracions del Secretari de Mitjans de Comunicació (Carles Mundó) fetes a Nació Digital. Afirmar que "amb la TDT canviarem la pregunta de Què fan avui a la tele? per la de Què m'agradarà veure avui?" és poc menys que voler-nos fer combregar amb rodes de molí. La TDT (de moment fins ara) no és un sistema de televisió a la carta, es tracta només d'una ampliació del nombre de canals on poder triar; però els espectadors no podran veure allò que volen veure a l'hora que vulguin, sinó que hauran de continuar esperant fins que el canal en qüestió ho emeti. En altres paraules: la TDT promou un canvi de tecnologia, però no un canvi d'hàbits.

4 comentaris:

Si ja ho deia l'anunci "que te pillá el toro"

Jo treballava a un servei tècnic d'una marca d'electrònica, i molts clients es quedaven sorpresos de la falta de previsió de certs detalls, com falta d'actualització dels TDT's, models no preparats... etc.

Un salut,
Deprisa

Hola "Deprisa"
Si has treballat en un servei tècnic d'electrònica suposo que tindràs un munt d'anècdotes que confirmaran aquesta imprevisió que intento denunciar en el meu post.
Malauradament la gent opta per callar i no protestar massa, però si hi haguessin més queixes al servei de Consum, potser es podria millorar alguna cosa... no sé
Gràcies per participar i deixar la teva opinió

Carles,

Gairebé sempre m'he queixat de les campanyes temàtiques: tradicionalistes i pel seu cost, totalment no productives. Tenint en compte que s'apunta l'època de la Tdt com un espai de temps amb data de caducitat per mitjans amb més possibilitats com la Tv IP, s'han desplegat molts esforços (i diners) només per dir que el 1 de gener 2010 comença la desconnexió total.
Com sovint passa no hi massa creativitat en el missatge i en les formes de focalitzar una campanya; això costa diners. Hauríem de deixar pas a l'enginy per fer plantejaments nous!!!

Hola Ricard,
Com tu, sóc del parer que la TDT és una tecnologia de transició, amb una data de caducitat massa propera i amb una inversió econòmica molt elevada.
Algú s'imagina com podria millorar l'estat actual de banda ampla amb la mateixa inversió econòmica que s'està fent amb la TDT?
A més, segur que amb tanta publicitat per anunciar-nos que aviat desapareixerà la TV analògica encara es donaran casos de fer-ho tot a última hora.
Com a proposta creativa de campanya publicitària, estaria bé que totes les cadenes de TV analògica fessin alhora un minut de pantalla negra... i al final un avís del tipus: "així quedarà la teva TV si no t'ha adaptat a la TDT"... Impactant, però segur que se'n parlaria molt i els més despistats es podrien posar les piles :-)
Ricard, gràcies per participar i deixar la teva opinió

Comparteix-ho